-->

Trip Percutian Bajet ke Yogyakarta, Indonesia 12-16 Oktober 2017

Trip Percutian Bajet ke Yogyakarta, Indonesia 12-16 Oktober 2017

Assalamualaikum. Rasanya macam dah nak berkuap dah laman blog aku ni. Lama betol tak jengok, tak godek dan tak update dengan laman blog sahabat-sahabat blogger lain. Hilangnya aku dari radar bukan sebab apa pun, sebab utamanya, kekangan laptop dan gajet. So sekarang aku pinjam laptop adik aku sekejap. Minggu lepas aku bersama husband dan akak ipar + kawan dia buat trip percutian ke Yogyakarta, Indonesia bermula 12 hingga 16 Oktober 2017. 11 Oktober 2017 kami dah berangkat dari Kuching ke KLIA2 guna last flight yang telah pun didelay ke pukul 11.55 malam. Flight KL ke Yogyakarta pula adalah pada keesokan paginya iaitu pukul 9.05 pagi. Jadinya, malam tu aku lepak di Texas Chicken, KLIA2. Port lepak kami ni kalau kat KLIA2. Haha.

Flight kami dari KLIA2 ke Yogyakarta dengan penerbangan AK346 berlepas pada pukul 10.10 pagi dan sampai ke airport Adisucipto Yogyakarta Indonesia sekitar pukul 1.50 petang waktu tempatan. Tempoh perjalanan mengambil masa sekitar 2jam 40 minit. Disebabkan airport Adisucipto ni kecil je, jadi flight kami terpaksa buat pusingan dulu di udara untuk tunggu turn landing.

Bila dah sampai airport, seperti biasa kita kena lalu imigresen dulu dan isi borang declaration. Kat sini korang akan habis masa dalam setengah jam juga. Sabar ya buk. Dah selesai semua urusan, bermula lah urusan aku nak mencari pak supir nya pula. Aku dah siap-siap booking dengan Mas Heru Heriyanto, dan mas heru bilang yang mas ari yang akan bawa kami sepanjang di trip Yogyakarta ni. Dalam kalut mencari, ahh sudah, aku tak jumpa mas ari nya. Tanda nama aku pun tak jumpa. Atlast terpaksa juga aku on roaming aku untuk whatsapp mas heru nya, bagitau aku dah sampai dan tak jumpa sama mas Ari nya. Dapat contact, terus jumpa. Fuhhhh. Haaa.. baru part airport ni. Nanti aku sambung lagi ye. Ngantuk sudah. Banyak aku nak cerita ni. Sabarr ya buk. :)

apa-apa pun, aku nak bagitau yang Aku dah Jatuh Cinta Sama Bumi Yogyakarta. Jangan hairan kalau lepas ni, aku asyik buat trip ke Yogyakarta.


Baca juga:

3 Comments

avatar

Assalamualaikum wr wb.

Sebelumnya saya mohon maaf bilamana Tuan/ Puan/ Abang/ Akak kurang berkenan kerana posting saya. Salam perkenalan saya Jati dari syarikat pelancongan Ganesha Jogja Tour & Travel. Bilamana tuan/puan, abang/akak nak melancong kat Jogja sila kol / whatsapp saya. Insya Allah saya bagi quotation menarik dengan harga yang berpatutan.

Kami bagi harga yang berpatutan dengan service best kerana kami handle terus dari Jogja. Bilamana tuan/puan, abang/akak nak melancong ke Jogja sila kol / sms / whatsapp saya +628985101301, bole juga email ganeshabantul@yahoo.com. Tanya2 dulu tidak mengapa..

Kami juga sedaiakan kereta sewa (all new avanza, xenia, innova, etc) / van (elf, travello, dyna, hiace 11-17 seats) / bus (29-50 seats) dengan harga yang berpatutan. Harga bole sesuaikan dengan bajet Tuan/ Puan/ Abang/ Akak sekalian.

Berikut contoh pakej pelancongan dari kami:
(pakej lain sila whatsapp)

Day 1
● Tebing breksi
● Kotagede (kilang silver & chocolate)
● Sandboarding Parangkusumo
● Parangtritis beach
● Manding (leather arts)
● Alun2 selatan (sepeda & becak lampu)

Day 2
● Merapi lava tour
● Borobudur temple
● Kalibiru

Day 3
● Timang beach
● Cave tubing pindul
● Pinus Forest
● Bukit bintang

Day 4
● Drop off to airport

Harga bermula dari:
RM 602 (ALL IN)*
RM 452 (exclude hotel)*

*kos kira dalam 1 ringgit = 3500 rupiah, kos hanya estimasi sahaja kerana nilai tukar naik turun
* kos kira dalam 5 pax, lagi ramai lagi jimat, lagi sedikit lagi mahal

Pakej termasuk
● Private kereta / van AC standard pelancongan (Grand / all new Avanza / Xenia untuk 2-5 pax, Isuzu elf 11 seater untuk 6-11 pax, Isuzu elf 16/17 seater untuk 12-16 pax, medium bus 31-33 seater untuk 17-33 pax, bigbus 44-54 seater untuk 33 pax lebih)
● Pick up & drop off airport
● Hotel *2 selama 3 malam (termasuk makan pagi)
● Supir / Pemandu
● Makan supir
● Parking
● Entrance fee sesuai itinerary (include Borobudur entrance fee $25 (Rp 325.000)
● 4x4 jeep merapi (kongsi 4 orang)
● shuttle menuju timang / kalibiru, kalibiru bilamana guna van harus naik ojek sepeda motor
● Dinner and lunch sesuai itinerary (halal meals)
● Air mineral
● Insurance

Exclude:
● Flight Ticket
● Airport taxes
● Gondola ride bilamana pergi timang
● Personal expences (laundry, pulse, shopping etc.)
● Menu tambahan untuk dinner / lunch
● Tips untuk driver (seikhlasnya)

Note:
Harga dapat berubah setiap masa
Harga tidak berlaku bagi high season

>>> Untuk pakej pelancongan jogja yang lain sila jangan sungkan kol /whatsapp +628985101301 (FREE).
>>> Email: ganeshabantul@yahoo.com
>>> Facebook: www.facebook.com/reviosta (Jati Wijaya)

Atas perhatiannya kami ucapkan banyak2 terimakasih.

Wassalamualaikum Wr Wb



Balas delete
avatar

SALAM , BOLEH RECOMEND X SUPIR YG AWAK GUNA, OK X PRICE AND PERKHIDMATAN DIA??

Balas delete
avatar

Salam hai mimi ..sy guna supir pak heru.. ini nombor nya.. +6285385611063

Baru je guna balik khidmat supir pak heru 11/2-16/2/2018 yang lepas. Highly recommended.

Balas delete



Emoticon