-->

Cara Kempiskan Perut Dengan Mudah


Cara Kempiskan Perut Dengan Mudah

Masalah perut buncit adalah masalah utama bagi golongan wanita yang baru lepas bersalin. Jangan tak tau, ada juga wanita yang mengalami perut buncit walaupun masih lagi berstatus anak dara. Terdapat beberapa cara mudah untuk kempiskan perut buncit dan seterusnya mendapatkan tubuh badan yang ramping. Antara 3 cara utama untuk kempiskan perut adalah dengan kaedah berikut:

Sumber Google
  • Asam Jawa + Air Panas
    Ambil sedikit asam jawa dan direndam dalam segelas air panas, dan dibiarkan semalaman. Keesokan paginya minum air rendaman asam jawa tersebut dan untuk lebih berkesan amalkan         rutin ini setiap hari.
  • Aloe Vera (Lidah Buaya) + Air Asam Jawa
         Masukkan sedikit daun lidah buaya ke dalam periuk dan tambahkan dengan air asam jawa.       Didihkan air tersebut menggunakan api kecil sehingga pekat. Tutup api dan biarkan air didihan         tersebut menjadi suam. Lumurkan air didihan yang telah suam tadi ke bahagian perut yang                 hendak dikempiskan.

  • Limau Purut + Kapur Sireh
          Perah air limau purut ke dalam piring dan dicampurkan dengan kapur sireh. Kacau hingga       sebati. Lumurkan ramuan tersebut ke bahagian perut dan pakai bengkung. Amalkan setiap                   malam.

Baca juga:

0 Comments



Emoticon