-->

Review Restoren Thalappakati Briyani di Semua House KL


Restoren Thalappakathi Briyani ni merupakan salah sebuah restoren yang terletak di Semua House, Jln Masjid India. Bagi pengunjung-pengunjung luar terutama yang menetap di Hotel-hotel berdekatan seperti Palace hotel, Macktz Inn, Hotel Surya, Hotel Hibiscus City dan Citin Hotel Masjid Jamek, bolehlah berkunjung ke restoren ini dan merasai keenakan Briyani di sini.

Pada kunjungan kali pertama saya ke Restoren ini, saya order Nasi Briyani Ayam Goreng dan kakak dan ipar saya pula order Nasi Briyani Kambing. Untuk minuman pula kami order Orange Lassi dan Mango Lassi.

Bagi saya rasa Briyani di restoren ini sedap dan mempunyai rasanya yang tersendiri. Terdapat manisan yang berwarna kuninh dihidangkan sekali bersama briyani. Dalam nasi briyani ni juga diselitkan dengan telur rebus. Kalau saya , ini adalah kali pertama saya makan briyani bersama telur rebus.Not bad juga kombinasi rasanya.

Bagi Orange Lassi pula rasa dia masam manis. Sedap. Mango lassi pula, akak dan suami saya kata sedap, tapi tidak pada saya.Mungkin tekak saya tidak dapat terima rasa mango tersebut. Harga bagi Nasi Briyani Ayam Goreng adalah RM15 dan Nasi Briyani Kambinh adalah RM18. Agak mahal juga lah.

Rate nasi Briyani di sini saya bagi 8/10 dan orange lassi nya 9/10. Jadi, kalau anda menetap sekitar jln masjid india bolehlah breakfast atau lunch di Restoren ni.

Baca juga:

0 Comments



Emoticon