Powered by Blogger.

Jom ke Pasar Tani Satok

Hari ini misi utama ke Pasar tani Satok adalah untuk mencari tepus. Salah satu hasil hutan yang sangat sedap dicampur dengan ayam pansoh.

Satu ikat tepus (batang panjang seperti dalam gambar) berharga RM2. Tepus ni kita kena kupas dengan buang kulit luar dan hanya ambil batang yang lembut di dalam nya.

Selain tepus, antara hasil tani lain ialah buah kepayang ( dalam bekas bulat), daun kesom, bunga kiantan dan serai. Kot lah korang nak kenal macam mana rupa tepus ke, daun selom ke daun bunga kiantan, haaa boleh lah rujuk gambar ni ye. ;)

Bagikan :
+
Previous
Next Post »
4 Komentar untuk "Jom ke Pasar Tani Satok"

tepus tu dah macam rupa serai pula.. serius baru pertama kali saya lihat ni..

Jemput baca kisah & testimoni kecutkan cyst tanpa pembedahan yang dialami ibu hamil ini

ye sis sheila, sangat segar. Tu kelebihanya bila kita beli kat pasar tani ni. :) Tapi kalau dah malam tu, terpaksa juga beli kat supermarket kalau urgent nak cari sayuran.

Hi sis Zaleha. Actually, rupa dia memang berbeza sangat dengan serai. Even suami saya sendiri tak tahu macam mana rupa tepus tu. Baru je ingat nak kirim dengan dia je beli tepus. Haha. Bila saya dengar dia tak tau macam mana tepus, adoiii memang takleh lah nak lepas untuk gi beli.

 
Copyright © 2015 Luar TeKo - All Rights Reserved
Template By Kunci Dunia
Back To Top