-->

Aku & tanda awal Kehamilan

Sekadar coretan secebis kenangan kali pertama hamil dalam hidup.untuk dijadikan memori kehidupan akan datang.
Sebelum disahkan hamil antara tanda-tanda awal yang aku rasa atau alami adalah:


1. Iight bleeding ataupun pendarahan ringan pada 4.6.2015. time ni aku kat ofis nak urusan bisnes kecil kat toilet. hoho. waktu tengok ada bleeding tu aku gila2 frust n stress.. huarggghhh period. terus aku takda mood waktu tu. time tu dah nak dekat pukul 5 petang dah nak balik pun. After mandi semua macambiasa pakai la pad, ,yela period kan. terus aku update status kt fb, "frust. nak makan cucorodey". haha. so banyak la feedback yang aku dapat lepas tu. Satu yang pelik nya, semalaman pakai pad takda pulak darah period keluar. aku dah nervous time tu sebab dah rasa2 perasan diri tu pregnant. so aku abaikan dulu.

2. Breast rasa nyeri, tegang and sakit bila sentuh. aku abai je tanda ni since this tanda dah biasa kalau nak period memang sebijik tanda yang sama.

3. Teringin nak makan yang masam manis. Time ni aku dah rasa something. kat shell, aku beli ribena jelly tu instead of beli asam. nak elak yang asam2 ni sebab org kata x elok.

4. Teringin nak makan cucorodey. Yang ni pun aku rasa macam biasa ja. Sebabnya kalau nak period nafsu makan aku memang membuak2. so tak heran sangat. maybe nak period kot..

5. rasa pemalas yang makin menjadik2. dahla memang pemalas bertambah lagi pemalas yangggg dahsyat.. tapi aku rasa dahsyat lagi kwn aku nama anna kot..haha.. sory anna..

6. UPT (urine pregnancy test) positif. i got double line upt. woooo.. alhamdulillah. First time dalam hidup tengok upt positif. Rasa nak nangisn. tisu pleaseee...

So far itu je tanda-tanda aku rasa. tak sempat nak morning sickness yang lain sebab baru je miscariage last week 13-14/6/2015 yang lepas. start bleeding yang teruk. so far sekarang dah ok. so next step i ll be on clomid for my next cycle. Hidup kena diteruskan. No stress no sedih2 n takboleh putus asa.. aja2 fighting. haha. ok.aku dah merepek.


Baca juga:

2 Comments

avatar

hope ada rezeki ktk utk ada baby next time. sama la dolok kmk pun panik bila nangga ada darah kat spender. ingatkan period, paduhal penempelan zigot time ya

Balas delete
avatar

Hai kak yumida. Makseh kak, Moga ada rezeki kmk gik pastok..

Balas delete



Emoticon