-->

Sukar Hamil : Amal Meminum CHC



Aku antara salah seorang wanita yang mengalami masalah kitaran haid yang tidak menentu dan hal ini menyebabkan aku sukar hamil. Ye lah, bila kitaran haid kita tak menentu, dah tentu sukar untuk tentukan masa subur kita.

Bagi wanita yang mempunyai kitaran haid yang normal iaitu 28 hari - 30 hari, senang untuk mereka agak bila tarikh dan masa subur mereka. Mereka yang mempunyai kitaran haid normal, waktu subur mereka adalah anggaran hari ke 11 hingga hari ke 19 dari hari pertama period. Jadi dalam tempoh tu, kena la kerap make love with husband masing-masing. Selang 2 hari sekali pun boleh kalau tak mampu buat setiap hari. haha. Perlu ingat, sperma boleh hidup dalam rahim wanita untuk tempoh 72 jam iaitu bersamaan 3 hari
Senangkan kalau mempunyai kitaran haid normal. Macam aku pulak, kitaran haid sangat tidak normal semenjak aku study lagi. Gap kitaran haid aku 60 hari hingga 120 hari. Memang confirm lah sukar sikit nak hamil. Doktor pakar puan pun, suspek aku yang tak ovulate.

Disebabkan hampir berputus asa dengan pelbagai ikhtiar, aku mencuba produk cocoa honey collagen chc chinta ayu. Yang ni, aku cuba pun sebab testimoni ramai yang pregnant amalkan chc ni. Niat aku minum chc ni pada mulanya nak naikkan berat badan disamping kalau ada rezeki Allah bagi zuriat, bagi aku bonus dan rezeki sangat-sangat. Permulaan 1 botol, selera makan aku naik, dan berat badan aku pun naik. Botol kedua bmi aku dah normal. Habis botol kedua aku beli lagi botol ketiga, keempat dan seterusnya botol kelima bagi maintain bmi dan kali ini niat untuk pregnant. Alhamdulillah botol keenam iaitu pada bulan 8 Jun 2015 aku buat pertama kalinya mendapat 'double line' bagi ujian Pregnancy Test UPT. Alhamdulillah ya Allah, dikurniakan rezeki ini.


Tapi tu lah, rezeki aku pregnant pertama tidak lama, sehari selepas tu aku mula keluar spot coklat pada panty. Aku dah mula rasa tak sedap hati. The nextday still sama dan kali ini keluar light bleeding. Makin risau. Pergi klinik pakar puan, doktor ambil blood test dan bagi sickleave 2 hari untuk berehat. 2 days after tu, datang balik ke klinik, aku confirm pregnant, tapi disebabkan aku yang makin teruk bleeding, doktor tu sahkan aku keguguran. Hmm. actually aku kecewa dengan service doktor ni.

Cocoa honey collagen chc chinta ayu

Hampir 3 bulan dah peristiwa keguguran aku tu, tapi feeling bila upt test aku tu positif, ya Allah indahnya saat tu. Sekarang masih lagi menanti disamping mengamalkan semula chc tu.


Baca juga:

0 Comments



Emoticon