-->

Pentingnya WATERMARK atau LOGO pada Gambar atau karya anda!!

Pentingnya WATERMARK atau LOGO pada Gambar atau karya anda!!

Jenis saya ni mudah je, boleh nak guna atau share gambar atau apa-apa artikel daripada blog saya dengan syarat bagi sumber atau kreditkan hakmilik gambar tersebut pada tuan punya.

Marah juga bila minggu lepas tengah-tengah scroll facebook, tiba-tiba tengok gambar edit saya (memang saya pasti gambar tu saya punya) di share di salah sebuah fan page. Dahlah share tanpa kredit dan rujukan link blog, lepastu share gambar tu seolah-olah gambar tu dia yang punya.

So lepas ni, maaf lah ye, semua gambar saya share terpaksa letak watermark. Kalau tak, golongan yang gila femes ni, sesuka hati je nak curi gambar. Jadi, Ingat tau para blogger sekalian, letak WATERMARK kalau boleh BESAR-BESAR DAN TERANG BENDERANG kat gbar anda!

Baca juga:

0 Comments



Emoticon