-->

Flu Menyerang!

Pagi tadi dalam pukul 3 pagi tersedar dari tidur. Sebabnya hingus meleleh-leleh je dari hidung or kalau term medical nya runny nose. Haiyo. Kena attack dengan flu lagi.
Sekarang dah start balik aq mudah nak flu. Kalau dulu aq amal vitamin c shaklee memang susah nak kena flu. Sekarang makin menjadi-jadi. Tambah juga dengan cuaca di Kuching sekarang yang kejap panas dan kejap sejuk. Ehh ada kaitan ka?
Until sekarang flu masih dengan bersumbatkan tisu kat hidung. Tadi pun masa aq buat kerja kat opis dengan mengadap komputer, aku pergi sumbat hidung aq dengan tisu. Tak larat aku asyik nak lap je. Nak menaip kerja kan mesti guna 2 tangan. Tu pun akak admin tegur aku, style juga yang kat hidung tu. Haha. Perli#.
Aku takda tips ape pun nak share kalau flu ni. Sebab aku sendiri tahu benda tu tapi tak amalkan. Haha. Ok lah, tips nak elak flu atau mudah demam is amalkan pengambilan vitamin c dalam kuantiti yang sesuai. InsyaAllah korang akan jarang kena flu atau demam. Kalau vitamin c yang aku suggest adalah vitamin c vita plus shaklee.
Korang mesti nak tau kenapa aku dah stop ambik vita c shaklee tu kan. Hehe. Actually ok je amalkan tu, just tak nak bergantung dengan supplemen sangat. Aku nak amalkan makanan atau buahan yang kaya dengan vitamin c contohnya oren sunkist. Tapi tu la nak tunggu aku potong oren tu yang berkurun tu. Amalkan yang semulajadi ok. Tapi harammm.. Haha

Sumber gambar: google 

Baca juga:

0 Comments



Emoticon